در رسانه ها

هوشنگ مرادی‌کرمانی از آموزش قصه‌نویسی می‌گوید
30 خرداد 1402

هوشنگ مرادی‌کرمانی از آموزش قصه‌نویسی می‌گوید

تهران- ایرنا- دومین دوره از مسترکلاس‌های آموزشی «صفحه‌نو» با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب از ۳۰ خردادماه به‌ طور اختصاصی و رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پلتفرم «تماشاخونه»، دومین دوره از مسترکلاس های «صفحه‌نو» با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، قصه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس سه شنبه ساعت ۱۲ ظهر به‌طور اختصاصی و رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» منتشر می‌شود.

«صفحه‌نو» (New Page) یک مسترکلاس ویدئویی است که در آن استادان متخصص و صاحب‌سبک ایرانی در حوزه‌های مختلف، تجربیات، دانش، منش و روش حرفه‌ای خود را در ساختاری مستند_آموزشی به‌طور اختصاصی در پلتفرم «تماشاخونه» ارائه می‌کنند.

در دومین دوه از مسترکلاس‌های آموزشی «صفحه‌نو» هوشنگ مرادی کرمانی درباره‌ آموزش قصه‌نویسی سخن می‌گوید. نویسنده کیست؟ تفاوت قصه و داستان، ادبیات عامیانه و کارکرد آن، تخیل و خلاقیت، ساختمان قصه، آن‌چه برای نوشتن قصه باید بدانید، نشستن واژه در قصه، آغاز و پایان قصه، تعلیق، کشش، ریتم و ایجاز در قصه، گفت‌وگونویسی و تک‌گویی، ویراستاری، طراحی جلد و تصویرگری، طنز در قصه، تأثیر سینما و ادبیات از یک‌دیگر و بومی‌نوشتن و جهانی‌شدن از جمله مباحثی است که مرادی‌کرمانی در این دوره آموزش داده است.

مخاطبان می‌توانند این برنامه را هر هفته، به صورت سریالی با همه‌ محتوای دوره‌ها و تفکیک موضوعی، به‌طور رایگان و اختصاصی در پلتفرم «تماشاخونه» ببینند، که مدت زمان هر برنامه بین ۴ تا ۶ ساعت است.

 

منبع: ایرنا - 28 خردادماه 1402