اخبار

اهدای جایزه ویژه هیأت‌داوران جشنواره سلامت به «مادر زمین»
20 شهریور 1396

اهدای جایزه ویژه هیأت‌داوران جشنواره سلامت به «مادر زمین»

مراسم پایانی جشنواره فیلم سلامت، شامگاه 5 شهریورماه در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم، جایزه ویژه هیأت‌داوران شامل لوح زرین و دیپلم افتخار به فیلم مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی اهدا شد.

این مستند که در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است، نگاهی به زندگی و کارِ مشترک هایده شیرزادی و همسرش ادموند لمپگز و تلاش آن‌ها برای قطع کامل دفن زباله‌های شهری و تبدیل پسماند به بیوکمپوست و تولید کود آلی برای کشاورزی ارگانیک است.

در ادامه مراسم پایانی جشنواره فیلم سلامت، نکوداشتی برای رخشان بنی‌اعتماد برگزار شد که در ابتدا کلیپی پخش شد و سپس بنی‌اعتماد با قرار گرفتن در جایگاه گفت: «خوشحالم که رضایتی از بعضی از فیلم‌هایی که ساختم وجود دارد و فیلم‌هایم اثربخشی کوچکی داشتند.»

سپس حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدهادی ایازی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر دومین جشنواره فیلم سلامت، جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما و همسر بنی‌اعتماد، هوشنگ گلمکانی منتقد سینما، فریدون جیرانی کارگردان و منتقد سینما، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما برای تجلیل و اهدا لوح تقدیر از رخشان بنی‌اعتماد به روی سن آمدند.

گفتنی است دومین جشنواره فیلم سلامت، یکم تا پنجم شهریورماه در تهران برگزار شد و دو فیلم مستند «مادر زمین» و «بنیان‌گذار محک» به کارگردانی محسن عبدالوهاب به تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب در بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم سلامت به روی پرده رفتند.