اخبار

اهدای جایزه ملی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برای «شاعران زندگی»
27 شهریور 1396

اهدای جایزه ملی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز برای «شاعران زندگی»

مراسم پایانی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، شامگاه ۲۴ شهریورماه در فرهنگسرای آسمان برگزار شد. در این مراسم، جایزه ملی شامل تندیس زرین و دیپلم افتخار به فیلم «شاعران زندگی» شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب اهدا شد.

این مستند روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالی‌کار، فعال محیط‌زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است که پیش‌تر جایزه ویژه هیأت‌داوران جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول را دریافت کرده بود.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، بزرگ‌ترین رویداد محیط‌زیستی ایران به دبیری فرهاد توحیدی ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه سال جاری در تهران و همزمان در ۱۵۰ سالن شهرستان‌های کشور برگزار شد.

گفتنی است مستند «شاعران زندگی» در پروژه «کارستان»، باهدف ثبت و روایت تلاش کسانی که در رویارویی با چالش‌های بسیار، توانسته‌اند معنای کار را حرمت بخشند و ثبت و انتقال دانش و تجربه‌های‌شان می‌تواند الگوهای با ارزشی برای کل جامعه به‌خصوص جوانان باشد، با مشاوره رخشان بنی‌اعتماد و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب در بخش خصوصی تولید شده و از ۴ تیرماه سال‌جاری در سینماهای گروه هنر و تجربه در حال اکران است.