اخبار

حضور فیلم «مادر زمین» در سه جشنواره بین‌المللی
02 مهر 1396

حضور فیلم «مادر زمین» در سه جشنواره بین‌المللی

فیلم مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب در مهرماه امسال در سه جشنواره بین‌المللی در عراق، ترکیه و جمهوری چک نمایش داده می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی به گزارش بخش بین الملل «کارگاه فیلم کارآ» مستند «مادر زمین» در اولین حضور بین‌المللی خود ۱۱ مهرماه (۳ اکتبر) در دومین دوره "جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه" عراق به نمایش در می‌آید. این جشنواره در بخش فیلم‌های سینمایی، مستند، انیمیشن و کوتاه از ۹ تا ۱۵ مهرماه (۱ تا ۷ اکتبر ۲۰۱۷) در سالن‌های دانشگاه شهر سلیمانیه اقلیم کُردستان برگزار خواهد شد.
همچنین این فیلم ۱۹ مهرماه (۱۱ اکتبر) در "جشنواره اکوتوپ‌فیلم" پراگ در جمهوری چک نمایش داده می‌شود. جشنواره اکوتوپ‌فیلم از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه (۶ تا ۱۲ اکتبر) با تمرکز بر پیوند بین تکنولوژی و اکوسیستم طبیعی برگزار می‌شود و فیلم‌هایی با موضوعات محیط‌زیست، علم و تکنولوژی را مورد حمایت قرار می‌دهد.
حضور در بخش پانوراما چهارمين جشنواره بين‌المللی مستندهای محيط‌زيستی "بوزكادا" در ترکیه از ۱۹ تا ۲۳ مهرماه (۱۱ تا ۱۵ اکتبر) از دیگر حضورهای بین‌المللی فیلم «مادر زمین» است.
مستند «مادر زمین» که در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است، نگاهی به زندگی و کارِ مشترک هایده شیرزادی و همسرش ادموند لِمپگز و تلاش آن‌ها برای قطع کامل دفن زباله‌های شهری و تبدیل پسماند به بیوکمپوست و تولید کود آلی برای کشاورزی ارگانیک است.
گفتنی است «مادر زمین» پیش‌تر در دو جشنواره داخلی، "جشنواره بین‌المللی فیلم شهر" و "جشنواره ملی سلامت" جایزه ویژه هیأت‌داوران را دریافت کرده است.