در رسانه ها

«توران‌ خانم» در شبكه نمايش خانگی
20 آبان 1398

«توران‌ خانم» در شبكه نمايش خانگی

نسخه DVD فيلم «توران‌خانم» (هفتمين فيلم از مجموعه فيلم‌هاي مستند كارستان) به كارگردانی «رخشان بني‌اعتماد» و «مجتبا ميرتهماسب» همزمان با سومين سال درگذشت توران ميرهادي و برگزاري مراسم «چهلمين سال فعاليت فرهنگنامه‌ كودكان و نوجوان» وارد شبكه‌ نمايش خانگی خواهد شد.

اين برنامه امروز ۱۹ آبان‌ ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار قلم كتابخانه‌ ملی برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

آخرين كارگاه آموزشی توران ميرهادی-كارگاه آشنايي با ادبيات كودك و نوجوان- ضميمه‌ DVD فيلم «توران‌خانم» است كه براي اولين ‌بار منتشر می‌شود.

توران ميرهادي(خُمارلو) بنيان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای كتاب كودك» و «فرهنگنامه كودكان و نوجوانان» بود كه در راه‌اندازي نزديك به ۲۰ نهاد كودكی نقش مستقيم داشت و از شكل‌گيري ده‌ها نهاد كودكی ديگر حمايت كرد؛ تا جايي كه از او به عنوان معمار نهاد كودكی و مادر علم تعليم و تربيت نوين در ايران ياد می‌شود. در اين فيلم، تلاش‌ها و نگراني‌هاي توران‌خانم در 4 سال آخر زندگی‌اش برای تداوم كارها و انديشه‌ها در جهت رشد كودكان اين سرزمين به تصوير كشيده شده است.

تمامي درآمد حاصل از فروش اين فيلم از سوي تهيه‌كننده و كارگردانان اثر در اختيار «شورای كتاب كودك» و «فرهنگنامه‌ كودكان و نوجوان» قرار گرفته است.

نسخه‌ نمايش خانگی فيلم «توران‌خانم» كه توسط شركت «شهر فرنگ» منتشر و توزيع شده از تاريخ ۱۹ آبان ‌ماه در فروشگاه‌های فرهنگي معتبر در سراسر كشور قابل تهيه است.