اخبار

«شاعران زندگی» و جشنواره‌های بین‌المللیِ پیش رو
12 مهر 1396

«شاعران زندگی» و جشنواره‌های بین‌المللیِ پیش رو

فیلم «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب، پاییز امسال در چهار جشنواره بین‌المللی در ترکیه، اتریش و آلمان حضور پیدا می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی به گزارش بخش بین‌الملل «کارگاه فیلم کارآ» فیلم «شاعران زندگی» ۱۴ مهرماه (۶ اکتبر) در مجموعه نشست‌هایی با عنوان "آن روزها" در وین اتریش به نمایش در می‌آید که بر موضوعات مختلف مرتبط با تاریخ و شرایط معاصر و ارتباط آن‌ها  با سینما و جامعه ایران تمرکز دارد.

همچنین این فیلم مستند در ۱۹ مهرماه (۱۱ اکتبر) در "جشنواره اینسبراک " اتریش نمایش داده می‌شود. جشنواره اینسبراک از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه (۱۰ تا ۱۳ اکتبر) با موضوع طبیعت و محیط‌زیست در سه بخش داستانی، مستند و انیمیشن برگزار می‌شود.

حضور در بخش پانوراما چهارمين جشنواره بين‌المللی مستندهای محيط‌زيستی "بوزكادا" در ترکیه از ۱۹ تا ۲۳ مهرماه (۱۱ تا ۱۵ اکتبر) از دیگر حضورهای بین‌المللی فیلم «شاعران زندگی» است.

همین‌طور این فیلم در اولین دوره "جشنواره بین‌المللی فیلم زنان" که از ۵ تا ۹ آبان (۲۷ تا ۳۱ اکتبر) در شهر کوبلنتس آلمان برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

گفتنی‌ است رخشان بنی‌اعتماد نیز با 3 فیلم «گیلانه»، «قصه‌ها» و «حیاط‌خلوت خانه خورشید» در این جشنواره حضور دارد و فیلم «حیاط‌خلوت خانه خورشید» با حضور خودش ۶ آبان ماه (۲۸ اکتبر) به نمایش درخواهد آمد.

مستند «شاعران زندگی» که در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است، روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالی‌کار، فعال محیط‌زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است.

این فیلم پیش‌تر در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول "جایزه ویژه هیأت‌داوران" و همچنین در "ششمین جشنواره بین‌المللی سبز تهران"جایزه ملی" را دریافت کرده است.