در رسانه ها

انتشار مستند «توران‌خانم» در شبکه نمایش خانگی
18 آبان 1398

انتشار مستند «توران‌خانم» در شبکه نمایش خانگی

به گزارش ایسنا، نسخه‌ی DVD فیلم «توران‌خانم» (هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند کارستان) به کارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد» و «مجتبا میرتهماسب» همزمان با سومین سال درگذشت توران میرهادی و برگزاری مراسم "چهلمین سال فعالیت فرهنگنامه‌ کودکان و نوجوان"، وارد شبکه‌ی نمایش خانگی خواهد شد.

این برنامه روز یکشنبه (۱۹ آبان‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار قلم کتابخانه‌ ملی برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

آخرین کارگاه آموزشی توران میرهادی ـ کارگاه آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان ـ ضمیمه‌ی DVD فیلم «توران‌خانم» است که برای اولین بار منتشر می‌شود.

توران میرهادی (خُمارلو)، بنیان‌گذار "مدرسه فرهاد"، "شورای کتاب کودک" و "فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" بود که در راه‌اندازی نزدیک به ۲۰ نهاد کودکی نقش مستقیم داشت و از شکل‌گیری ده‌ها نهاد کودکی دیگر حمایت کرد؛ تا جایی که از او به‌عنوان معمارِ نهاد کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران یاد می‌شود. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌خانم در چهار سالِ آخرِ زندگی‌اش برای تداوم کارها و اندیشه‌ها در جهت رشد کودکانِ این سرزمین به تصویر کشیده شده است.

تمامی درآمد حاصل از فروش این فیلم از سوی تهیه‌کننده و کارگردانان اثر در اختیار "شورای کتاب کودک"و "فرهنگنامه‌ی کودکان و نوجوان" قرار گرفته است.

نسخه‌ی نمایش خانگی فیلم «توران‌خانم» که توسط شرکت «شهر فرنگ» منتشر و توزیع شده است از تاریخ ۱۹ آبان‌ماه در فروشگاه‌های فرهنگی معتبر در سراسر کشور قابل تهیه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا / ۱۷ آبان ۱۳۹۸