اخبار

ديپلم افتخار
07 آبان 1396

ديپلم افتخار "جشنواره اینسبراک اتریش" برای «شاعران زندگی»

فیلم‌ «شاعران‌زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب دیپلم افتخار بخش مستند محیط‌زیستی "جشنواره اینسبراک اتریش" را دریافت کرد.

"جشنواره اینسبراک" از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه (۱۰ تا ۱۳ اکتبر) با موضوع طبیعت و محیط‌زیست در سه بخش داستانی، مستند و انیمیشن برگزار شد و "شاعران زندگی" در ۱۹ مهرماه (۱۱ اکتبر) در این جشنواره به نمایش درآمد.

هیات داوران "جشنواره اینسبراک اتریش" در بیاینه خود با اشاره به فیلم "شاعران زندگی" تاکید کرده‌اند:《«شاعران زندگی»، تفسیری لطیف از داستان زندگی یک زن کشاورز ایرانی است. بیننده، با کاراکتر اصلی فیلم همراه می‌شود و در می‌یابد او تا چه اندازه عاشق سرزمین‌اش است و چگونه این عشق را تبدیل به فعالیت مداوم محیط‌زیستی می‌کند. کاراکتری که از اهمیت کوچک‌ترین اتفاقات روزانه پیرامون‌اش نیز غافل نمی‌شود. در این فیلم، ما به اهمیت کوچکترین مسائل مثل کرم‌های خاکی و بزرگ‌ترین مسائل مثل بازار بین‌المللی برنج پی‌می‌بریم. تمرکز دوربین، بر روی کاراکتر اصلی فیلم باقی می‌ماند و محیط اطراف این زن کشاورز را به شیوه‌ای شاعرانه و بدون خودنمایی به تصویر می‌کشد.》

گفتنی است «شاعران زندگی» پیش‌تر در "جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول" در کره‌جنوبی "جایزه ویژه هیأت‌داوران" و همچنین در "ششمین جشنواره بین‌المللی سبز" تهران "جایزه ملی" را دریافت کرده است.

مستند «شاعران زندگی» که در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است، روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالی‌کار، فعال محیط‌زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است.

منبع