اخبار

نمایش «شاعران زندگی» در دو جشنواره بین‌المللی
09 اسفند 1396

نمایش «شاعران زندگی» در دو جشنواره بین‌المللی

فیلم مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب، در چهاردهمین جشنواره  بین‌المللی فیلم زنان آسیایی و همینطور بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌های مستند حقوق بشری یک جهان نمایش داده می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی «کارگاه فیلم کارآ»، فیلم «شاعران زندگی» در بخش فیلم جشنواره بین‌المللی زنان آسیایی در تاریخ 5 مارچ (14 اسفندماه) ساعت 15:20 به روی پرده می‌رود. در این جشنواره که از تاریخ 5 مارچ تا 7مارچ ( 14 تا 16 اسفندماه) برگزار می‌شود گزیده‌ای از فیلم‌های داستانی، مستند ، کوتاه، انیمیشن و تجربی زنان فیلم‌ساز آسیایی ساکن کشورهای مختلف، در شهر دهلی‌نو از کشور هند به نمایش در می‌آید.

همینطور «شاعران زندگی» دو نمایش در جشنواره بین‌المللی فیلم‌‌های مستند حقوق بشری یک جهان در تاریخ 10مارچ (19 اسفندماه) ساعت 13 ودر روز 12 مارچ (21 اسفندماه)  ساعت 18 خواهد داشت. این جشنواره که از تاریخ 5 تا 14 مارچ (14 تا 23 اسفندماه) برگزار می‌شود توسط موسسه  People in Need و جزو مهمترین جشنواره های حقوق بشر و آموزش حقوق بشر سازمان UNESCO می باشد، در شهر پراگ و 36 شهر دیگر جمهوری چک به‌طور همزمان به نمایش در می‌آید.

مستند «شاعران زندگی» روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالی‌کار، فعال محیط‌زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است.

گفتنی است «شاعران زندگی» پیش‌تر در "جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول" در کره‌جنوبی "جایزه ویژه هیئت‌داوران"، در "جشنواره اینسبراک اتریش" "دیپلم افتخار، در "جشنواره فیلم‌های ایرانی" لندن "جایزه بهترین فیلم مستند" و همچنین در "ششمین جشنواره بین‌المللی سبز" تهران "جایزه ملی" را دریافت کرده است.