اخبار

دومین نشان یادبود زنده‌یاد داوود رشیدی به کارستان تعلق گرفت
04 شهریور 1397

دومین نشان یادبود زنده‌یاد داوود رشیدی به کارستان تعلق گرفت

شب گذشته ـ سوم شهریورماه ـ دومین دوره‌ی اهدای نشان زنده‌یاد داوود رشیدی به دعوت خانواده‌ی رشیدی و با حضور  هنرمندان و اهالی رسانه در تماشاخانه‌ی سنگلج برگزار شد.

این برنامه با اجرای منصور ضابطیان و با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی عزت‌الله انتظامی آغاز شد. پس از تجلیل و اهدای نشان‌های جلال ستاری در بخش ادبیات و سیدمحمد مساوات در بخش تئاتر، نشان بخش سینما «به پاس سال‌ها تلاش مستمر و پربار در عرصه سینمای مستند، خلق آثار ارزشمند و اهتمام به عرضه و پخش مبتکرانه ای آثار» به رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب و پروژه کارستان اهدا شد.

در فیلمی کوتاه که برای این بخش تهیه شده بود، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب درباره‌ی شکل‌گیری ایده و اجرای پروژه‌ی کارستان سخن گفتند و بخش‌هایی از هفت فیلم مجموعه کارستان برای مدعوین پخش شد. سپس فیروزه صابر، مدیرعامل سابق بنیاد توسعه کارافرینی زنان و جوانان بر صحنه حاضر شد و  توضیحات تکمیلی در مورد پروژه‌ی کارستان و نحوه‌ی شکل‌گیری آن داد.

رخشان بنی‌اعتماد که در این مراسم حضور نداشت در پیامی تصویری گفت: «این‌که پروژه‌ی کارستان مورد توجه خانواده‌ی رشیدی قرار گرفته، برای گروه کارستان بسیار باارزش است. شخصیت رشیدی همانند سوژه‌های کارستان الهام‌بخش بسیاری از افراد در حوزه‌ی فرهنگ و هنر بوده است.» باران کوثری به نیابت از رخشان بنی‌اعتماد نشان داوود رشیدی را از فیروزه صابر دریافت کرد.

مجتبا میرتهماسب نیز در هنگام دریافت نشان از خانواده‌ی رشیدی گفت: ما سال‌هاست فیلم می‌سازیم، به شخصه چند سالی است که به تأسی از اندیشه‌های توران میرهادی تصمیم گرفته‌ام وارد رقابت و فضاهای جشنواره‌ای نشوم و فیلم‌ها را مستقیم وارد چرخه‌ی نمایش و پخش کنیم. وی افزود دریافت این نشان گویای این است که یک فعالیت گروهی در بخش خصوصی در نهایت در جایی دیده می‌شود. میرتهماسب در پایان یادآور شد که از برکت یاد داوود رشیدی گروه کارستان باز هم دور هم جمع شده‌اند.

در پایان این بخش و با دعوت منصور ضابطیان، شخصیت‌های کارآفرین و کارگردانان مجموعه فیلم‌های مستند کارستان به روی صحنه آمدند و مورد تشویق حضار قرار گرفتند. علی‌اصغر حاجی‌بابا، هایده شیرزادی و ادموند لِمپگز، غلامرضا رسولیان به نمایندگی از گروه طبرستان، مصطفی لطفی به نمایندگی از پازلی‌ها، پندار خمارلو و علی میرفخرایی از طرف خانواده توران میرهادی، مهناز افضلی، شیرین برق‌نورد، محسن عبدالوهاب، بهرام عظیم‌پور، امیرحسین قاسمی، رضا مرتضوی، زهرا عمرانی، محمد زمانی و حدیث رحمانی از جمله اعضای گروه کارستان بودند که در این مراسم حضور داشتند.