اخبار

«به پایداری آن عشق سربلند»، سلسله گفتگوهایی درباره‌ی توران میرهادی، اندیشه‌ها و آرمان‌هایش
05 مهر 1399

«به پایداری آن عشق سربلند»، سلسله گفتگوهایی درباره‌ی توران میرهادی، اندیشه‌ها و آرمان‌هایش

انجمن فرهنگی دیوانِ شهر کلنِ در آلمان، برای ترویج اندیشه‌های «توران میرهادی» سلسله گفتگوهایی را درباره‌ی توران میرهادی، اندیشه‌ها، آرمان‌ها و آثارش ترتیب داده است. این برنامه تحت عنوان «به پایداری آن عشق سربلند» از اول مهرماه تا هجدهم آبا‌ن‌ماه در اینستاگرام به صورت زنده برگزار خواهد شد و برای علاقه‌مندان قابل دسترسی است.

در راستای همین سلسله گفتگوها، یکشنبه ششم مهرماه، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران، گفتگویی با حضور «یلدا ابتهاج»، «رخشان بنی‌اعتماد» و «مجتبا میرتهماسب» برگزار خواهد شد. این گفتگو از‌طریق برنامه‌ی لایو در اینستاگرام انجمن فرهنگی دیوان قابل مشاهده است.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب کارگردانی مشترک فیلم «توران‌خانم»، از مجموعه فیلم‌های مستند کارستان را بر عهده داشته‌اند. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌خانم در چهار سالِ آخرِ زندگیِ‌اش برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش در جهت رشد کودکانِ این سرزمین به تصوير كشيده شده است.

توران میرهادی (خُمارلو)، بنیان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» بود. در راه‌اندازی نزدیک به ۲۰ نهاد کودکی نقش مستقیم داشت و از شکل‌گیری ده‌ها نهاد کودکی دیگر حمایت کرد؛ تا جایی که از او به‌عنوان معمارِ نهاد کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران یاد می‌شود.