اخبار

آغاز اکران آنلاین جهانی فیلم «توران‌خانم»
29 آبان 1399

آغاز اکران آنلاین جهانی فیلم «توران‌خانم»

فیلم «توران‌خانم» از سری فیلم‌های مستند کارستان و به کارگردانی مشترک «رخشان بنی‌اعتماد» و «مجتبا میرتهماسب» -به مدت دو هفته- از ۲۰ نوامبر تا ۳ دسامبر (جمعه ۳۰ آبان‎ماه تا پنج‌شنبه ۱۳ آذرماه) توسط کمپانی Venera Films در سراسر جهان (به جز ایران) با تمرکز بر روی امریکا و کانادا اکران آنلاین خواهد
داشت.

«ونرا فیلم» به مدیریت «گارینه نظریان» یک کمپانی غیرانتفاعی است که به فیلم‌های مستقل در خاورمیانه با تمرکز بر فیلم‌هایی با محوریت زنان و یا فیلم‌سازان زن می‌پردازد. از جمله فعالیت‌های این کمپانی نمایش فیلم، اکران عمومی و آنلاین، جشنواره و برگزاری رویدادهای سینمایی است.

«نازی کاویانی» از کمپانی Diaspora Arts Connection در پروژه اکران آنلاین «توران‌خانم» با Venera Films همکاری خواهد داشت.

در فیلم «توران‌خانم»، تلاش‌ها و نگرانی‌های «توران میرهادی» در چهار سالِ پایانی زندگی‌ برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش در جهت رشد کودکانِ این سرزمین به تصوير كشيده شده است. توران میرهادی (خُمارلو)، بنیان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» بود. او در راه‌اندازی نزدیک به ۲۰ نهاد کودکی نقش مستقیم داشت و از شکل‌گیری ده‌ها نهاد کودکی دیگر حمایت کرد؛ تا جایی که از او به‌عنوان معمارِ نهاد کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران یاد می‌شود.

این رویداد از طریق پلتفرم eventive قابل دسترسی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیت فیلم به لینک زیر مراجعه کنید:
rebrand.ly/085b2