اخبار

سایت آمازون پخش آن‌لاینِ مستندهای کارستان را آغاز کرد
16 آذر 1398

سایت آمازون پخش آن‌لاینِ مستندهای کارستان را آغاز کرد

شرکت مِنا پیکچرز به‌عنوان پخش‌کننده‌ی "مجموعه فیلم‌های مستند کارستان" از چندی پیش هفت فیلم از این مجموعه‌ به‌همراه تعدادی دیگر از فیلم‌های "کارگاه فیلم کارآ" را در یکی از کانال‌های آمازون (www.amazon.co.uk) در دسترس مخاطبان جهانی قرار داده است.

هم‌اکنون فیلم‌های مستند توران‌خانم، شاعران زندگی، مادر زمین، پازلی‌ها، پنبه تا آتش، بنیانگذارِ محک، طبرستانی‌ها (از مجموعه‌ی کارستان) در کنار بانوی گل سرخ، شش قرن و شش سال، همه‌ی درختان من، یک ساعت از یک عمر، صدای دوم، ساز مخالف، رودخانه هنوز ماهی دارد، فردا می‌بینمت اِلینا و آی‌ آدم‌ها بر روی سایت آمازون قابل دسترس و تماشا هستند.

فعالیت شرکت مِنا پیکچرز (www.mena.pictures) به حوزه‌ی سینمای خاورمیانه و شمال آفریقا اختصاص دارد و در حال حاضر تنها کانال اختصاصی نمایش محصولات ایرانی در سایت آمازون است. بی‌تردید آمازون به‌عنوان یک شبکه‌ی اینترنتیِ گسترده، توانسته تحولی بزرگ در فرهنگ سنتیِ تماشای فیلم ایجاد کرده و با همین روش بیش‌ترین مخاطب جهانی را به خود اختصاص دهد. حضور فیلم‌های مستند ایرانی در آمازون روزنه‌ی جدیدی برای راهیابی فرهنگ ایرانی در گستره‌ی جهان است.

مجتبا میرتهماسب و رخشان بنی‌اعتماد در هسته‌ی مرکزی "کارگاه فیلم کارآ"، تهیه‌کنندگی این فیلم‌ها و کارگردانی تعدادی از آثار را بر عهده داشته‌اند و مستندسازان شناخته‌شده‌ای همچون محسن عبدالوهاب، بهرام عظیم‌پور، مهناز افضلی، شیرین برق‌نورد و مهدی گنجی "مجموعه فیلم‌های مستند کارستان" را کارگردانی کرده‌اند.